Virksomhedsanalyse

Dit navn (skal udfyldes)

testnummer (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Virksomhed (skal udfyldes)

Hvor mange ansatte er der i virksomheden? (skal udfyldes)

Hvad er din stilling? (skal udfyldes)


1: Jeg når mine økonomiske mål i virksomheden.
Ja?Nej

2: Jeg har ofte en stresset eller hektisk arbejdsdag.
Ja?Nej

3: Vores salgsafdeling er så effektiv, at ordre-beholdningen er sikret i den nærmeste fremtid.
Ja?Nej

4: Jeg føler, at mit bogholderi fungerer effektivt.
Ja?Nej

5: Hvis vi foretog en undersøgelse blandt vores kunder, ville mindst 90% af dem sige, at de er tilfredse med vores produkter/serviceydelser.
Ja?Nej

6: Virksomheden har kendte, nedskrevne og veldefinerede kvalitetsmålsætninger, som nøje følges.
Ja?Nej

7: Vores måde at få nye kunder på fungerer perfekt.
Ja?Nej

8: Jeg får ofte skyldfølelser over ikke at bruge mere tid på familien.
Ja?Nej

9: Det ville være spild af tid at måle den enkelte medarbejders produktion.
Ja?Nej

10: Jeg tror på, at andre kan hjælpes.
Ja?Nej

11: Vi gik ud af sidste regnskabsår med et overskud.
Ja?Nej

12: Det kan være svært for mig at nå alle mine daglige arbejdsopgaver.
Ja?Nej

13: Vi skifter ofte sælgere ud, fordi de ikke er gode nok.
Ja?Nej

14: Årsregnskabet bliver altid udarbejdet og afleveret til tiden.
Ja?Nej

15: Salgsafdelingen eller kunderne beklager sig for ofte over det, der leveres (fx pga. manglende kvalitet eller for sen levering).
Ja?Nej

16: Vi har et velfungerende kvalitetsstyringssystem, der sikrer eller tjekker kvaliteten af vores produkter/serviceydelser.
Ja?Nej

17: Det kan være vanskeligt at få vores kundemasse til at blive ved med at vokse.
Ja?Nej

18: Jeg tager ofte problemerne fra arbejdet med hjem.
Ja?Nej

19: Ekspansion er altid ønskværdigt.
Ja?Nej

20: Der mangler et eller andet i min tilværelse.
Ja?Nej

21: Vi har likviditetsproblemer, som det er nødvendigt at få løst.
Ja?Nej

22: Jeg bliver ofte nødt til at hjælpe mine medarbejdere med at løse deres problemer.
Ja?Nej

23: Vi kunne sælge mere, hvis vi fulgte bedre op på eksisterende kunder.
Ja?Nej

24: Jeg kan få fat på alle nøgletal i min virksomhed med kort varsel.
Ja?Nej

25: Vores produktion er vel planlagt og gennemføres normalt til tiden.
Ja?Nej

26: Vi tager løbende stikprøve-kontrol af vores produkter og serviceydelser for at tjekke kvaliteten.
Ja?Nej

27: Antallet af aktive kunder er faldende.
Ja?Nej

28: Der er en hel del stress i min tilværelse.
Ja?Nej

29: Det er kun naturligt for medarbejdere og ledelse at have mistillid til hinanden.
Ja?Nej

30: Jeg synes, at der burde gøres et eller andet i virksomheden for at få den til at fungere bedre.
Ja?Nej

31: Der er en risiko for, at vi i nær fremtid løber ind i en økonomisk vanskelig periode.
Ja?Nej

32: Jeg bliver ofte forstyrret og når derfor ikke nok.
Ja?Nej

33: Generelt når vi de salgstal, der er budgetteret med.
Ja?Nej

34: Min virksomhed har en fortræffelig kreditværdighed.
Ja?Nej

35: Vi er ofte bagud med vores leverancer.
Ja?Nej

36: Vi anvender principperne om kvalitetskontrol i hele organisationen.
Ja?Nej

37: Sælgerne kunne godt bruge flere nye kundeemner at arbejde med.
Ja?Nej

38: Jeg er til tider bekymret for mit helbred.
Ja?Nej

39: Det ville være et godt forretningsprincip at skyde enhver mulig genvej for at øge dækningsbidraget.
Ja?Nej

40: Der findes problemer i virksomheden, jeg ikke umiddelbart kan løse.
Ja?Nej

41: Det kan være svært at betale alle kreditorer til tiden uden ekstra kapitalindskud eller lån.
Ja?Nej

42: Jeg opdager ofte, at enkelte medarbejdere ikke får opgaverne afsluttet til tiden.
Ja?Nej

43: Vi har et loyalt og stigende kundegrundlag.
Ja?Nej

44: Vi burde indføre et mere overskueligt regnskabssystem.
Ja?Nej

45: Der er en udmærket koordinering af økonomi, ressourcer og arbejdskraft i virksomheden.
Ja?Nej

46: Vi klarer os fint uden nogen form for medarbejderuddannelse.
Ja?Nej

47: Vores marketing-kampagner fungerer godt og giver tilfredsstillende respons.
Ja?Nej

48: Der er for mange uheld/fejltagelser i min tilværelse.
Ja?Nej

49: De fleste problemer mellem mennesker kan løses med kommunikation.
Ja?Nej

50: Jeg vil gerne være mere effektiv.
Ja?Nej

51: Vores investeringer er eller kan muligvis snart blive en økonomisk belastning for virksomheden.
Ja?Nej

52: Den interne kommunikation i min virksomhed glider glat og hurtigt til de rette medarbejdere uden misforståelser.
Ja?Nej

53: Jeg er generelt fuldt ud tilfreds med min salgsafdelings resultater.
Ja?Nej

54: Betaling til Skat (skat + moms) sker til tider for sent.
Ja?Nej

55: Vores levering/produktion kan til tider have vanskeligt ved at følge med salget.
Ja?Nej

56: Jeg kan præcist dokumentere, hvor stor en %-del af vores kunder, som er tilfredse med vores produkter/serviceydelser.
Ja?Nej

57: Vi burde være bedre til at skaffe nye kunder.
Ja?Nej

58: Jeg har ét eller flere fysiske problemer (skavanker, sygdom).
Ja?Nej

59: En god leder tøver med at ofre en enkelt person for gruppen.
Ja?Nej

60: Jeg vil gerne have hjælp til at forbedre tingene.
Ja?Nej

61: I ledergruppen er der generelt delte meninger om, hvad der er virksomhedens mål og hvordan de skal nås.
Ja?Nej

62: Det er kun sjældent, at mine medarbejdere er bagud med arbejdsopgaverne.
Ja?Nej

63: Vores salgsresultater er bedre end sidste år.
Ja?Nej

64: Kreditorerne bliver normalt betalt rettidigt.
Ja?Nej

65: Jeg ville ønske, at jeg havde så meget ansvar.
Ja?Nej

66: Alle medarbejdere i produktionen/serviceafdelingen har nøjagtige stillingsbeskrivelser.
Ja?Nej

67: Vi får altid god respons fra vores reklamekampagner.
Ja?Nej

68: Andre har påvirket mig til at tage beslutninger, som jeg senere har fortrudt.
Ja?Nej

69: En god leder vil hellere forsøge at låne penge end tjene dem.
Ja?Nej

70: Hvis ikke jeg gør et eller andet, så bliver situationen værre.
Ja?Nej

71: Vi har klart definerede og velfungerende planer, som følges nøje.
Ja?Nej

72: Jeg har en komplet organisationsplan for virksomheden, hvor alle medarbejderes funktioner fremgår.
Ja?Nej

73: Vi har præcise optegnelser, som løbende viser, hvor meget hver enkelt salgsmedarbejder omsætter.
Ja?Nej

74: Jeg kan få en ajourført likviditetsoversigt uden varsel.
Ja?Nej

75: Jeg bliver ofte nødt til at gentage en besked/ordre flere gange, før den bliver udført.
Ja?Nej

76: Vi har en statistik, der måler effektiviteten af vores kvalitetskontrol.
Ja?Nej

77: Vores marketingkampagner kan mærkes på salget.
Ja?Nej

78: Somme tider har jeg perioder med bekymringer eller depressioner.
Ja?Nej

79: En organisation fungerer bedst i en form for demokratisk styring uden egentlige ledere.
Ja?Nej

80: De, der hævder at kunne hjælpe andre, gør ofte mere skade end gavn.
Ja?Nej

81: Jeg kan til tider komme op at diskutere med bestyrelsen eller andre ledere, om hvilken plan der er bedst at følge.
Ja?Nej

82: Jeg bliver ofte trukket ned i organisationen for at løse pludseligt opståede kriser.
Ja?Nej

83: Der kan gå et stykke tid, før vi opdager, at en salgsmedarbejders resultater er faldende.
Ja?Nej

84: En del af de projekter og planer, vi iværksætter, har det med at løbe ud i sandet.
Ja?Nej

85: Jeg har medarbejdere i min virksomhed, som jeg tøver med at håndtere.
Ja?Nej

86: Jeg har mindst én medarbejder, hvis ansvar det er at sikre, at kvaliteten på vores produkter/serviceydelser er i top.
Ja?Nej

87: Alle konflikter i virksomheden håndterer jeg let og effektivt.
Ja?Nej

88: Jeg har perioder med søvnproblemer.
Ja?Nej

89: Medarbejdere, som er ekstra produktive, bør belønnes ud over deres faste gage.
Ja?Nej

90: Jeg kan ikke lære noget, der reelt vil hjælpe mig.
Ja?Nej

91: Vi er ofte uenige om forretningsgangen eller vores planer.
Ja?Nej

92: Vores organisation vil kunne klare en spidsbelastningsperiode, uden at der opstår væsentlig forvirring, forsinkelse eller kvalitetsforringelse.
Ja?Nej

93: Det samlede salg i organisationen svinger for meget.
Ja?Nej

94: Vi opnår generelt de ting, vi sætter os for.
Ja?Nej

95: Jeg har kun ringe indflydelse på mine medarbejderes effektivitet.
Ja?Nej

96: Vi har metoder, som med det samme kan hjælpe en sælger, der har svigtende resultater.
Ja?Nej

97: Jeg sørger for medarbejdernes generelle trivsel.
Ja?Nej

98: En anden eller noget andet har ansvaret for den situation, jeg befinder mig i.
Ja?Nej

99: En god leder bør være large i sine krav og ikke forlange for meget af sine ansatte.
Ja?Nej

100: Jeg er altid interesseret i måder at forbedre mig selv eller min virksomhed på.
Ja?Nej

101: Jeg giver ofte ordrer, som jeg senere må ændre.
Ja?Nej

102: Jeg opdager ofte, at jeg løser arbejdsopgaver, som andre egentlig selv burde have taget sig af.
Ja?Nej

103: Vi har et komplet salgsstyringssystem, som fungerer godt og som sikrer et fortsat stabilt salg.
Ja?Nej

104: Der opstår konstant flaskehalse, som hæmmer administrationen eller produktionen.
Ja?Nej

105: Jeg ved, hvad pengene går til, før de bliver brugt.
Ja?Nej

106: Jeg holder mig ajour med alle nøgletal i virksomheden som omsætning, dækningsbidrag, overskudsgrad og likviditetsgrad.
Ja?Nej

107: Hver sælger styres individuelt alt efter, hvor gode salgsresultater han / hun præsterer.
Ja?Nej

108: Ledergruppen er ofte tvunget til at løse arbejdsopgaver, som burde være løst af deres underordnede.
Ja?Nej

109: Jeg kan forlade virksomheden i en længere periode, uden at effektiviteten, kvaliteten og produktionen forringes.
Ja?Nej

110: Mine medarbejdere bliver løbende holdt ajour med målsætninger og planer.
Ja?Nej

Garanti

Silhouet garanterer dig fuld fortrolighed. For at sikre dig fuld diskretion, gemmer Silhouet ikke tilsendte svarskemaer.

Med venlig hilsen
Silhouet A/S

Test-vejledning:

Læs venligst disse instruktioner, før du begynder at  besvare udsagnene/spørgsmålene.

  1. Vær sikker på, at du forstår hvert udsagn/spørgsmål. Læs det igennem så mange gange, det behøves.
    Det er vigtigt, at du besvarer alle udsagn/spørgsmål. Du vil ikke kunne sende testen, medmindre du har svaret på alle spørgsmål.
  2. Bliv ikke for længe ved et spørgsmål. Besvar det, så snart det er forstået, og gå videre til det næste.
  3. Hvis svaret er forskelligt, alt efter om det drejer sig om fortid eller nutid, anfør da det nutidige svar.
  4. På svarskemaet kan der vælges mellem tre rubrikker til besvarelsen:
    JA     betyder for det meste ja eller afgjort ja.
    ?        betyder usikker, tvivlende, hverken bestemt ja eller nej.
    NEJ   betyder for det meste nej eller afgjort nej.
  5. Svaret markeres ved at klikke i den valgte rubrik. Kun én rubrik kan benyttes til hvert svar. Hvis du ønsker at ændre et svar, skal du blot klikke i et andet felt.
  6. Testen er ikke tidsbegrænset.
  7. God fornøjelse!